Literaturnachweis - Detailanzeige
Titel | Special needs education. (Heftthema: 12 Aufsätze). |
---|---|
Quelle | In: Prospects : quarterly review of comparative education, 25 (1995) 2, S. 177-324 |
Beigaben | Literaturangaben; Grafik 1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0033-1538 |
Schlagwörter | Chancengleichheit; Recht; Kind; Regelschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Rechtsgrundlage; Berufsausbildung; Beruf; Berufsvorbereitung; Behinderung; Rehabilitation; Sonderschule; Sonderpädagoge; Internationaler Vergleich; Integration; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Behinderter; Ghana; Kanada; Karibik; Lateinamerika; Nicaragua; OECD-Staaten; Spanien |
Abstract | The articles of this issues describe and analyse the policies of integration or "inclusion" of handicapped children in selected regions and countries. Main topics are the integration into the regular schools, the training of teachers for students with special needs, services to support children and their parents in integration, and programmes to prepare special needs students for the working life.(DIPF/Bi). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1998_(CD) |