Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShumba, Overson
TitelScience teachers' assessment of the interaction of indigenous African culture with science education in Zimbabwe.
QuelleIn: Zimbabwe journal of educational research, 7 (1995) 3, S. 259-300Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 1; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1013-3445
SchlagwörterKultur; Einstellung (Psy); Kultureinfluss; Lehrer; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Simbabwe; Weltanschauung; Kultur; Lehrer; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Weltanschauung; Simbabwe
AbstractThis article reports on science teachers' experiences and knowledge of the nature and nurture of interaction of traditional culture with science education in Zimbabwe. Structured content analysis was applied on 58 samples of open-ended response text as well as on the transcript of a 14 member random sample focus group interview leading to a qualitative profile of teachers' perceptions. In both the written and oral responses, teachers identified multiple dimensions of traditional culture which interact with science education in a way which inhibited the adoption and spontaneous application of science and its values to problem situations. The focus group interview showed that some science teachers held strong traditional values and beliefs. Implications of the kowledge and experiences of the teachers in science education are discussed. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zimbabwe journal of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: