Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSultana, Ronald G.
TitelProblems in equalizing access to higher education.
Policy lessons from Malta.
QuelleIn: Higher education policy, 8 (1995) 3, S. 51-56Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.1995.47
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Stipendium; Kind; Arbeiterfamilie; Studium; Hochschulpolitik; Hochschulzulassung; Student; Malta
AbstractMalta is unique in Europe in that its post-compulsory education institutions, including university, provide not only free education, but also a stipend to all students irrespective of the latter's social background. The value of the stipends increases from year to year,... the stipend system forms part of a package of education reforms intended to ensure greater retention in education at the post-compulsory (16+) level. It has been maintained, in a modified form, despite changes in political leadership and the quadrupling of student intake at the Unversity since 1987. This paper provides a background on these reforms and compares them with strategies to democratize educational access adopted across Europe. It reports a number of quantitative studies in order to ascertain the social composition of students at the University of Malta. The paper concludes by engaging sociological theories which purport to explain differential access to education and argues that neither "cultural dispossession" nor "structural exclusion" models suffice to account for the patterns that are evident in the Malta case. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: