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Autor/inn/enCohn, Elchanan; Khan, Shahina P.
TitelThe wage effects of overschooling revisited.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Lohneffekte von Überqualifikation aus neuerer Sicht.
QuelleIn: Labour economics, 2 (1995) 1, S. 67-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0927-5371
SchlagwörterLohn; Auswirkung; Überqualifikation; Lohn; Unterqualifikation; Überqualifikation; Auswirkung; Quantitative Angaben
Abstract"This study replicates models developed by Verdugo and Verdugo (1989) and Sicherman (1991) to study the wage effects of overschooling. Using the 1985 wave of the Panel Study of Income Dynamics, our results confirm earlier work showing that the rate of return to required schooling exceeds the rate of return to overschooling, and that the rate of return to underschooling is negative. At the same time, our results also confirm that, on the average, persons whose schooling exceeds (is less than) the required schooling for their occupation or job, respectively, receive lower (higher) wages than workers with similar levels of schooling in occupations or jobs having the required schooling. These results remain robust for alternative definitions of required, over- and underschooling, as well as for alternative specifications of wage equations." (author's abstract, IAB-Doku) ((en)) Anhand von US-Daten zeigen die Autoren, dass überqaulifizierte Arbeitskräfte zwar etwas mehr Lohn erhalten als adäquat qualifizierte Arbeitskräfte in der gleichen Tätigkeit, jedoch deutlich weniger verdienen, als sie in der für sie adäquaten Position verdienen könnten. Das Gleiche gilt - mit umgekehrten Vorzeichen - für Unterqualifizierte. (IAB) Forschungsmethode: empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum von 1985 bis 1985.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update1997_(CD)
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