Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Riquarts, Kurt; Wadewitz, Carsten |
---|---|
Titel | Framework for Science Education in Germany. 4., rev. ed. |
Quelle | Kiel: Leibniz-Inst. für die Pädagogik der Naturwissenschaften (IPL) (2003), 163 S. |
Reihe | IPN-Materialien |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 147-163 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-89088-154-8 |
Schlagwörter | Pädagogik; Chancengleichheit; Bildungsstandards; Schulsystem; Schulgesetz; Elternmitwirkung; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Primarbereich; Oberstufenreform; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrplan; Unterrichtsinhalt; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Rechtsgrundlage; Sachunterricht; Statistik; Studieninhalt; Staatsexamen; Deutschland |
Abstract | This book gives foreign visitors an overview of how science education is structured in the Federal Republic of Germany and what developments are taking place in the schools. [It] begins with an overview of the German school system with regard to science education including questions of the institutional framework, the structure of the school system and the locus of science education in the curriculum. [The book] then touches on the conceptions of science education as reflected in the German state laws, educational acts and syllabus preambles before going into more detail about the science curricula in the primary to upper secondary levels. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |