Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKristensen, Soren
TitelTransnational mobility in the context of vocational education and training.
QuelleAus: Neß, Harry (Hrsg.); Döbrich, Peter (Hrsg.): Doppeltqualifizierende Bildungswege - ein europäisches Modell für die Zukunft?! Fachtagung am 19. Dezember 2001. Frankfurt, Main: GFPF (2003) S. 9-19
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMaterialien zur Bildungsforschung. 8
BeigabenLiteraturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-923638-26-4
URNurn:nbn:de:0111-opus-31028
SchlagwörterBerufsausbildung; Berufsvorbereitung; Mobilität; Berufsbildung; Fachdidaktik; Berufspraktikum; Europäische Union; Lernprozess; Lernmethode; Fachdidaktik; Internationale Zusammenarbeit; Mobilität; Berufsausbildung; Berufsbildung; Ausbildungsprogramm; Berufspraktikum; Berufsvorbereitung; Europäische Union
AbstractThe European educational programme Leonardo da Vinci and other programmes in the European Union involve about 250,000 people annually who "participate in transnational mobility schemes in a VET [vocational education and training] context". The author first defines these projects as acting transnationally, "i.e. the fact that the activity takes place in a different geographical, cultural, and linguistic context. Furthermore, nearly all mobility projects in the context of VET are undertaken as placements, i.e. in a public or private enterprise." The article then discusses four rationales of mobility projects: They serve 1) "as a means to produce a 'European workforce' and 2) ... to promote international understanding and European citizenship, 3) ... as a vehicle for the transfer of technology". These are the established rationales - the fourth is currently taking shape. "This sees mobility primarily as learning process - or a didactical tool - that can be used for the acquisition of certain skills that are deemed increasingly valuable on today's labour market (be it national or European)" and which can hardly be learned in the home country, namely: international skills (e.g. intercultural competence), personal skills (e.g. openness, tolerance) and professional skills which are typical for the guest country. The article describes in some detail the learning process in mobility projects and the creation of a didactic space in this context. (DIPF/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: