Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWillms, Jon D.
InstitutionOECD
TitelStudent engagement at school.
A sense of belonging and participation. Results from PISA 2000.
QuelleParis: OECD (2003), 83 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Literaturangaben 40
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-01892-1
DOI10.1787/9789264018938-en
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Zufriedenheit; Soziale Herkunft; Familie; Schule; Schüler; Schulversäumnis; Mitbestimmung; Internationaler Vergleich; Mitarbeit; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractHow widespread is student disaffection with school in different education systems? What policies and practices are most effective in fostering students' sense of belonging and participation in school? PISA offers an opportunity to study student engagemene within an internationally comparative framework as students approach the end of compulsory schooling. ... This report examines several aspects of student engagement at school. The results indicate that the prevalence of disaffected students varies considerably both within and among schools in most countries, and that this variation is not attributable solely to students' family backgrounds. The analyses also identify some of the school factors related to student engagement and provide evidence that achieving strong student engagement at school does not have to be at the expense of academic performance. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: