Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlickman, Carl D.
TitelHolding sacred ground.
Essays on leadership, courage, and endurance in our schools.
QuelleSan Francisco, Calif. u.a.: Jossey-Bass (2003), XX, 362 S.Verfügbarkeit 
ReiheThe Jossey-Bass education series
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7879-5671-6
SchlagwörterBildung; Demokratische Bildung; Führung; Bildungsstandards; Schulreform; Schule; Schulleiter; Schulleitung; Supervision; Schüler; Schülerleistung; Unterrichtsmethode; Unterricht; Demokratie; Effizienz; Leistung; Rechenschaftslegung; Tätigkeit; USA
Abstract"What must school leaders think about and practice, asks the author, if all students are to have a truely democratic education - an education that will equip each student with knowledge, skills, and applications to become wise, caring, participatory citizen of an improving democratic society? To develop and implement such an education... takes thought, courage and savvy leadership. In this collection of essays... the author shows how this can be accomplished." The essays are organized into six parts: "The first... helps define leadership, education, and public purpose. Part Two... makes clear the necessary operational famework if a school is to weather the unpredictable obstacles ahead. Part Three... is about the particular leadership formats, approaches, and strategies for enhancing teacher thinking and collective action. Part Four... offers examples of the inner world of curriculum, methods, and strategies for improving students' achievements with building citizenship capabilities. Part Five.. . is about... the importance of protecting unique schools, those that forge their own way and can document success for students. ... Part Six... is a candid appraisal of the relationship, controversies, and definitions of education, public interest and democracy." (DIPF/Orig./ Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: