Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPang, Elizabeth S. (Hrsg.); u.a.
InstitutionInternational Academy of Education; International Bureau of Education
TitelTeaching reading.
QuelleGeneva: Unesco, IBE (2003), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational practices series. 12
BeigabenLiteraturangaben 32
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterKultur; Wissen; Verstehen; Wahrnehmung; Kultureinfluss; Kind; Leistungsbeurteilung; Motivation; Lernziel; Übung; Gesprochene Sprache; Lautbildung; Text; Wortschatz; Lesen; Lesenlernen; Schreiben; Auswahl; Erwachsener
AbstractReading is about understanding written texts. It is a complex activity that involves both perception and thought. Reading consists of two related processes: word recognition and comprehension. Word recognition refers to the process of perceiving how written symbols correspond to one's spoken language. Comprehension is the process of making sense of words, sentences and connected text. Readers typically make use of background knowledge, vocabulary, grammatical knowledge, experience with text and other strategies to help them understand written text. ... Learning to read is an important educational goal. For both children and adults, the ability to read opens up new worlds and opportunities. ... Most people learn to read in their native language without difficulty. Many, but not all, learn to read as children. Some children and adults need additional help. ... Reading instruction needs to take into account different types of learners and their needs. ... The principles outlined [in this booklet] are based on studies of children and adults, native speakers as well as those learning to read in a second or foreign language. They deal with different aspects of reading that are important in the planning and design of instruction and materials. The practical applications are based on general learning principles, as well as on research. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: