Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMusisi, Nakanyike B.; Muwanga, Nasozi K.
InstitutionPartnership for Higher Education in Africa
TitelMakerere University in Transition 1993-2000.
Opportunities & Challenges.
Gefälligkeitsübersetzung: Makerere Universität im Übergang 1993-2000. Chancen und Herausforderungen.
QuelleNew York (2003), XIX, 103 S.Verfügbarkeit 
ReiheHigher Education in Africa
BeigabenAbbildungen 3; Tabellen 12; Anlagen 9; Literaturangaben 72
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-85255-426-5
SchlagwörterNeue Technologien; Bildungsmanagement; Lehre; Staat; Hochschulentwicklung; Hochschulfinanzierung; Hochschulleitung; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Hochschulverwaltung; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Hochschullehrer; Statistik; Hochschulausstattung; Hochschule; Leitungsstruktur; Qualitätssicherung; Student; Afrika; Uganda
Abstract1. Introduction (Objectives & scope of the study. - Research methodology. - Organization of the study). - 2. Historical Background (The British colonial administration. - Post-independence era). - 3. Problems of Makerere in the context of Uganda's Political Climate, 1970-90 (Underfunding, poor management & academic inertia. - Impact of the decline on research. - Far-ranging overall impact). - 4. "Back from the Brink": Change & Recovery through Institutional Reform (The reform process at Makerere. - Key characteristics of restructuring the university. - Enlisting the university in support of national goals: the new relationship with the government. - Introduction of academic reform. - Realizing the importance of ICT- Information and Communication Technologies. - Improvements in staff development & welfare). - 5. Challenges & Unfinished Business (Ensuring the quality of academic programmes. - Strengthening research. - Extending ICT infrastructure & use. - Improving student welfare. - Challenges: emergence of private universities). - 6. Recommendations (Ensuring the quality of academic programmes. - Strengthening research. - Extending ICT infrastructure & use. - Improving student welfare. - Improving staff welfare). - 7. Conclusion (A bumpy past & the road to recovery. - Strenghts, Weaknesses, Opportunities & Threats (SWOT). - Final word). - Appendices. - References Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1993-2000. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: