Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiles, Susie
Sonst. PersonenMiller, Shireen (Mitarb.); Lewis, Ingrid (Mitarb.); Kroft, Marlies van der (Mitarb.); Cain, Emma (Red.)
TitelSchools for All.
Including disabled children in education.
QuelleLondon: Save the Children (2002), 83 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterIntegrative Pädagogik; Bildung für alle; Chancengleichheit; Gesellschaft; Begriff; Soziale Herkunft; Bildungspolitik; Schulreform; Schule; Schulsystem; Schulverwaltung; Lehrerausbildung; Lernumgebung; Inklusion; Menschenrechte; Finanzierung; Sonderpädagogik; Definition; Welt; Benachteiligtes Kind; Großbritannien
Abstract[The] experience from Save the Children and partners globally demonstrates that improvements in education quality go hand-in-hand with inclusion and access, quality, responsive learning environments will benefit all children and are fundamental to including marginalised groups like disabled children in education. These guidelines are primarily aimed at education staff trying to develop inclusive education practices, focussing on including disabled children in schools. While this book focuses on disabled children, [the authors] hope it will be useful for developing general inclusive education practices. Community groups and non-governmental organisations, as well as people working in community-based rehabilitation (CBR) and the wider disability context, could also use these guidelines to provide input into inclusive education work. While the guidelines focus primarily on schools, much of the information is still relevant to readers working in out-of-school situations. (In Chapter 1, are also defined key terms such as 'inclusive', 'special' and 'integrated' education.) (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: