Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Prickett, Stephen (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Education! Education! Education! Managerial ethics and the law unintended consequences. |
Quelle | Thorverton u.a.: Imprint Academic (2002), X, 204 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-907845-36-3 |
Schlagwörter | Angst; Leistungsdruck; Bildungsstandards; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Bildungsökonomie; Grundschule; Primarbereich; Schüler; Unterrichtsinhalt; Ethik; Bürokratisierung; Wertevermittlung; Wertorientierung; Spiritualität; Marktorientierung; Universität; Hochschulverwaltung; Hochschulzulassung; Studieninhalt; Hochschule; Verwertbarkeit; Großbritannien |
Abstract | The essays in this book criticise the new positivism in education policy, whereby education is systematically reduced to those things that can be measured by so-called "objective" tests. Curricula in UK primary and secondary schools habe been narrowed with an emphasis on measurable results in the "3 Rs" and the "quality" of university departments is now assessed by managerial exercises based on commercial audit practice. As a result, the traditional notion of liberal arts education has been replaced by utilitarian productivity indices. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |