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Autor/inn/enEnders, Jürgen; Kehm, Barbara M.; Schimank, Uwe
TitelStructures and Problems of Research in German Higher Education.
An Overview and an Agenda for Further Studies.
Gefälligkeitsübersetzung: Strukturen und Probleme der Forschung im deutschen Hochschulwesen. Eine Übersicht und ein Entwurf für zukünftige Untersuchungen.
QuelleAus: Adams, Robert (Hrsg.): Trends in American & German Higher Education. Cambridge, Mass. (2002) S. 85-119Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 57; Anmerkungen 17; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterForschung; Wissensgesellschaft; Bewertung; Deutschland; Forschung; Statistik; Steuerung; Zukunft; Hochschule; Karriere; Hochschulpolitik; Defizit; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Hochschulfinanzierung; Hochschulforschung; Sammelwerk; Lehre; Wissensproduktion; Wissenstransfer; Lehre; Steuerung; Karriere; Hochschulforschung; Hochschulfinanzierung; Hochschulpolitik; Hochschulpersonal; Statistik; Hochschule; Bewertung; Defizit; Sammelwerk; Wissensproduktion; Zukunft; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Wissenschaftliches Personal; Deutschland
AbstractThis article offers a comprehensive overview of the structure and problems of research in German higher education institutions, identifying specific areas of stress and change that deserve further research. The authors begin with some basic information on the institutional, financial, and personnel structures of the German system with a special emphasis on their research function. Then they identify several areas of stress concerning the role and future of research at universities: increasing financial constraints and a growing emphasis on the teaching function of higher education; growing pressures toward accountability and usefulness; changing conditons and expectations for research training and junior staff careers; and tendencies to shift research to institutes outside the universities. The next step is to analyze structures of and actors in regulation, steering, and control of higher education in Germany, and the growing concern inside and outside higher education that the traditional distribution of power and patterns of regulation may block the search for necessary reforms. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2004_(CD)
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