Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichini, Pierluigi
InstitutionEuropean Centre for the Development of Vocational Training
TitelLifelong learning in Italy.
The extent to which vocational education and training policy is nurturing lifelong learning in Italy.
QuelleLuxembourg: Office for Official Public. of the European Communities (2002), 106 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCEDEFOP panorama series. 43
BeigabenLiteraturangaben 80; Tabellen 18; Glossar
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-896-0146-9
SchlagwörterAllgemeinbildung; Bildungsinhalt; Kompetenz; Bildungsbeteiligung; Fertigkeit; Bildungspolitik; Bildungsreform; Förderungsmaßnahme; Selbstständiges Lernen; Individualisierung; Lernziel; Curriculum; Berufliche Fortbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufliche Erstausbildung; Berufsbildungsgesetz; Technische Schule; Betriebliche Berufsausbildung; Betriebliche Weiterbildung; Fernunterricht; Erwachsenenbildung; Harmonisierung; Innovation; Integration; Kooperation; Zertifizierung; Bildungseinrichtung; Gewerkschaft; Arbeitgeber; Ausbilder; Italien
AbstractThis Italian report is one of four studies launched in summer 2000, by Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training), on the extent to which vocational education and training policies and actions nurture lifelong learning in Finland, Italy, the Netherlands and Sweden. In Italy, as in other countries of the European Union, a far- reaching process of education reforms has been set in motion. Policy is being built around the principle of integrating existing systems of education and training. This study demonstrates the processes of total system reform, at both political and statutory level, in the different ambits (school education, vocational training, continuing training, adult education, etc.) and integration amongst them. [It] checks the degree of implementation, in other words initiatives and specific action towards lifelong learning in the country, and analyses its impact. [Finally it] draws conclusions regarding future policy and practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: