Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBadescu, Mircea; Brancoveanu, Romulus; Paun, Emil; Potolea, Dan; Vrasmas, Adina Ecaterina; Vrasmas, Traian; Ulrich, Catalina; Slamnescu, Raluca
Sonst. PersonenButuca, Anca (Hrsg.)
InstitutionUNESCO
TitelIncluding the excluded: Meeting diversity in education.
Example from Romania.
QuelleParis: UNESCO (2001), 36 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterChancengleichheit; Familie; Bildungspolitik; Bildungsreform; Recht; Schulsystem; Experiment; Inklusion; Projekt; Gesetz; Sonderpädagogik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Fallbeispiel; Modell; Praxis; Benachteiligtes Kind; Ethnische Minderheit; Rumänien
AbstractThe term 'inclusive education' is relatively new in Romanian pedagogy but much of the educational practice in Romania puts this philosophy into practice. The special education sector is mainly responsible for the adoption of inclusive education principles in Romania, with integration having been practised for some years. Before 1989, special classes had been operating within mainstream schools (and were even provided for in the 1924 Law on Education). Similarly, the school speech therapy network had been working with children with speech impairments in both mainstream and special classes. This perhaps explains why a number of education experts see inclusive education relating specifically to children with special educational needs (SEN), ignoring other marginalized groups such as children and adults living "on the edge", at the margins of society and very able children. This paper gives a picture of the educational inclusion of a variety of potentially marginalized young people - e.g. children with SEN, children in foster families or child care institutions, children who are HIV-positive or children from ethnic minorities (e.g. Roma). The paper provides information about legal and regulatory changes, together with the educational policy developments favourable to inclusive practices (e.g. curriculum design, institutional adequacy, etc.). There are examples of specific action taken by teaching staff and social work professionals. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: