Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / Generaldirektion Bildung und Kultur
TitelEuropean report on the quality of school education.
Sixteen quality indicators. Report based on the work of the Working Committee on Quality Indicators. May 2000.
QuelleLuxembourg: Office for Official Publications of the European Communities (2001), 82 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 75-77
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-894-0536-8
SchlagwörterNeue Technologien; Bildungspolitik; Vorschulerziehung; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schulversagen; Lernen lernen; Indikator; Fremdsprache; Lesen; Mathematik; Naturwissenschaften; Steuerung; Staatsbürgerkunde; Ausgaben; Tertiärbereich; Qualitätssicherung; Europäische Union; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; Estland; Europa; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Lettland; Litauen; Luxemburg; Niederlande; Polen; Portugal; Rumänien; Schottland; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; USA; Ungarn; Zypern; Österreich
AbstractThe quality of education and training is considered in all Member States to be a concern of the highest political priority. High levels of knowledge, competencies and skills are considered to be the very basic conditions for active citizenship, employment and social cohesion. Lifelong learning is an important means of shaping one's future on a professional and personal level, and high-quality education is essential in the light of labour market policies, and the free movement of workers within the European Union. ... This report is based on the 16 indicators which were selected by the working group in cooperation with the Commission. These indicators cover four broad areas: attainment levels; educational success and transition; monitoring of school education; and educational resources and structures. ... The report constitutes a key element of the 'Rolling agenda' of the Education Council in the field of quality of education. The Commission's intention is to update and to complement the selected indicators on a regular basis. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: