Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Groof, Jan de |
---|---|
Institution | Max-Planck-Institut für Bildungsforschung |
Titel | "Importance of comparative education law: international and European context". International conference "Comparative education law - a new approach", Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Lentzeallee 94, 14195 Berlin (Germany), 29-31/03/2001. |
Quelle | Berlin: MPI f. Bildungsforschung (2001) |
Reihe | Discussion paper / Max-Planck-Institut für Bildungsforschung (Berlin) |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Evaluation; Kulturdifferenz; Autonomie; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Entwicklung; Bildungspolitik; Bildungsrecht; Recht; Recht auf Bildung; Schule; Schulwahl; Schulaufsicht; Schulträger; Privatschule; Multikulturalität; Hausunterricht; Verantwortung; Menschenrechte; Minderheitenschutz; Staat; Verfassungsrecht; Kirche; Internationaler Vergleich; Internationalität; Konferenzschrift; Qualität; Europäische Union; Ethnische Minderheit; Belgien |
Abstract | This paper is subdivided into eight chapters with the following headings: I. The service-based role of law and education in promoting personal and social development. II. The role of the state in promoting human rights on education. III. European experience of the convention in post-school education. IV. The interconnection between the right to and freedom of education and government responsibilities. V. Education and the law - rethinking policy strategy on quality and pedagogical freedom. VI. Church and state: without the wall of separation. VIII. Education: policy and law - the politics of multiculturalism in education. (DIPF/Orig./Kr.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2006/2 |