Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Mullis, Ina V. S. (Mitarb.) |
---|---|
Institution | International Association for the Evaluation of Educational Achievement |
Titel | PIRLS 2001 international report. IEA's study of reading literacy achievement in primary school in 35 countries. |
Quelle | Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2001), 375 S. |
Beigaben | Abbildungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-889938-28-9 |
Schlagwörter | Einstellung (Psy); Mutter; Leseverhalten; Curriculum; Eltern; Lehrer; Lesen; Mutter; Muttersprache; Bildungsstandards; Schüler; Schule; Sprache; Unterricht; Computer; Internationaler Vergleich; Lesenlernen; Hausaufgabe; Leseverhalten; Unterrichtsorganisation; Leistungsmessung; Schulbibliothek; Unterrichtszeit; Lesekompetenz; Eltern; Schule; Schulbibliothek; Primarbereich; Lehrer; Schüler; Curriculum; Hausaufgabe; Unterrichtsorganisation; Unterrichtszeit; Computer; Unterricht; Sprache; Lesefertigkeit; Lesegeschwindigkeit; Lesekompetenz; Lesen; Lesenlernen; Muttersprache; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; OECD-Staaten |
Abstract | This book presents the reading achievement results for the 35 participating countries and data about pertinent home, school, and classroom contexts for learning to read. In 8 chapters the following topics are discussed: international student achievement in reading; achievement in reading for literary experience and reading to acquire and use information; performance at international benchmarks; literacy-related activities in the home; school curriculum and organization for teaching reading; teachers and reading instruction; school contexts; students' reading attitudes, self-concept, and out-of- school activities. (DIPF/Mar.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |