Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Boström, Ann K.; Boudard, Emmanuel; Siminou, Petroula |
---|---|
Institution | European Centre for the Development of Vocational Training |
Titel | Lifelong learning in Sweden. The extent to which vocational education and training policy is nurturing lifelong learning in Sweden. |
Quelle | Luxembourg: Office for Official Public. of the European Communities (2001), 71 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CEDEFOP panorama series. 1 |
Beigaben | Literaturangaben 40; Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-896-0038-1 |
Schlagwörter | Bildungsbeteiligung; Bildungsniveau; Soziale Integration; Neue Technologien; Behörde; Beratung; Berufsberatung; Bevölkerung; Bewertung; Erwachsenenbildung; Fernunterricht; Finanzierung; Lehrerfortbildung; Bildungssystem; Studium; Unternehmen; Berufsbildung; Bildungssystem; Computerunterstützter Unterricht; Curriculumentwicklung; Schweden; Soziale Integration; Studienförderung; Personalentwicklung; Anerkennung; Lebenslanges Lernen; Allgemein bildende Schule; Bildungseinrichtung; Bildungsniveau; Bildungsverwaltung; Förderung; Stipendium; Bildungsbeteiligung; Förderung; Förderungsmaßnahme; Stipendium; Informelles Lernen; Bildungsverwaltung; Beratung; Allgemein bildende Schule; Lehrerfortbildung; Informelles Lernen; Lernmethode; Curriculumentwicklung; Computerunterstützter Unterricht; Finanzierung; Personalentwicklung; Unternehmen; Berufsbildung; Berufsberatung; Betriebliche Weiterbildung; Studium; Studienförderung; Fernunterricht; Fortbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Anerkennung; Benachteiligung; Bewertung; Behörde; Bevölkerung; Bildungseinrichtung; Migrant; Schweden |
Abstract | In summer 2000, Cedefop (European Centre for the Development of Vocational Training) launched studies on the extent to which vocational education and training policies and actions nurture lifelong learning in four countries: Finland, Italy, the Netherlands, and Sweden. This report covers Sweden and describes the characteristics of lifelong learning policy and arrangements in the Swedish context. [It] analyses the place and role of VET and working life learning initiatives [and] examines recent measures introduced, which encourage lifelong learning. [Finally it] attempts to analyse and assess the impact of the implementation of these practices and others. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |