Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelBibliothèques scolaires et centres de documentation.
Paralleltitel: School libraries and resource centres.
QuelleParis: OECD (2001), 200 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducation and skills
BeigabenAbbildungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-08604-8
DOI10.1787/9789264089938-en-fr
SchlagwörterInformationsgesellschaft; Kommunikationsmittel; Multimedia; Neue Technologien; Schulbibliothek; Lernen; Lernhilfe; Computerunterstützter Unterricht; Medienzentrum; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Dokumentation; Information; Australien; Belgien; Frankreich; Großbritannien; Italien; Portugal; Schottland; Österreich
AbstractThis publication collects some of the contributions of the international seminar, organized by the OECD Programme on Educational Building (PEB) and the Portuguese Ministry of Education and held in June 1999 in Lisbon on the theme "Designing schools for the information society: Libraries and resource centres". "The purpose of the seminar was to determine to what extent the uses of information and communications technologies and the transformation of schools into community learning centres affect the demand for and the use of space in educational institutions, and more particularly to examine the changes designed to promote lifelong learning and the information society. This report is a follow-up to the Lisbon international seminar. It comprises: a preliminary document setting out for participants the questions to be debated; an article initially published in the Programme's journal 'PEB Exchange' following the seminar and summarising the work carried out; an international study by the OECD Centre for Educational Research and Innovation (CERI) on information and communications technologies and learning; and case studies and contributions relating to various countries (Australia, Austria, France, Italy, Portugal, United Kingdom). (DIPF/Orig./Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: