Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGonon, Philipp (Hrsg.); Haefeli, Kurt (Hrsg.); Heikkinen, Anja (Hrsg.); Ludwig, Iris (Hrsg.)
TitelGender perspectives on vocational education.
Historical, cultural and policy aspects.
Gefälligkeitsübersetzung: Geschlechtsspezifische Perspektiven auf berufliche Bildung : historische, kulturelle und politische Aspekte.
QuelleBern: Lang (2001), 332 S.Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-906763-87-0
SchlagwörterChancengleichheit; Lehrerbildung; Krankenpflege; Berufsbildung; Professionalisierung; Berufswahl; Berufsbildendes Schulwesen; Krankenschwester; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Geschlechtsspezifik; Konferenzschrift; Deutschland; Finnland; Nordeuropa; Schweden; Schweiz
AbstractInhaltsverzeichnis: I. Swiss and German Perspectives and Policies: Anna Borkowsky: Women and Men in Swiss Vocational Education (19-34); Silvia Grossenbacher: Women in Basic and Advanced Training (35-43); Agnes Weber: How Constitutional Change and Legal Reform Projects Foster Equal Opportunities in the Fields of Vocational Education and Higher Education in Switzerland (45-56); Philipp Gonon: Young Women in Swiss Vocational Education and in Business matura (School Leaving Examination) (57-72); Kathrin Spring and 16+: 16+ - Apprenticeship Project of the Swiss Conference of Gender Equality Delegates. Improving the Prospects of Young Women at the Start of their Professional Careers (73-82); Kurt Haefeli: A Long Way to Go - Vocational Schools, Teachers and Teachers' Education as a Focus for Promoting Gender Equality and Issues (83-94; Claudia Crotti: Higher Education for Women in Switzerland during the 19th Century or A History of Inequality (95-113); Iris Ludwig: The Swiss/Dutch Institution's Master in Nursing Science - Promoting Equality in the 'Most Female among Women's Professions?' (115-123); Christine Mayer: Deficits of Professionalisation in the Field of Nursing in Germany - an Historical Analysis (125-144); Rudolf Husemann: Professional Development and Education in Health and Social Care (145-165); Sylvia Rahn: Gender, Social Background and Choice of Profession (Berufswahl) at the Beginning and at the End of the 20th Century: Historical Findings on the Plausibility of the Current Individualisation-Thesis (167-181); Dagmar Schulte: Gender-specific Choice of Career among Personal Development, Social Conditions and Educational Intervention (183-204); II. Nordic Perspectives and Policies: Hakon Host and Svein Michelsen: The New Careworker - Expanding the Apprentice System into New Fields of Work (207-225); Dag Willy Tallaksen: From Housework and Factory to Oil and Caring: Men in Nursing? (227-234); Liv Mjelde: From Factory and Housework to Oil and Caring: Changes in Girls' Education in the Vocational Fields during the Years of Reform 94 (235-251); Anthony Lindgren: Male and Female Identities in Higher Vocational Education in Sweden (253-278); Anja Heikkinen: The Making of the Masters and Mistresses of the Nation? Engineers and Nurses as Occupational Ideals in Finnish VET (279-303). Lea Henriksson: Gendering the Theories an Professions - Five Narratives (305-329).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: