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InstitutionOECD; Organisation for Economic Co-operation and Development. International School Improvement Project
TitelEducation at a glance.
OECD indicators 2001.
Titel in anderen Sprachen: Bildung auf einen Blick. OECD-Indikatoren 2001.
QuelleParis: OECD (2001), 406 S.
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ReiheEducation and skills
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-18668-9; 92-64-19281-6
DOI10.1787/eag-2001-en
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Ägypten; Akademiker; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Argentinien; Ausländer; Australien; Belgien; Besoldung; Bildungsstatistik; Brasilien; Sri Lanka; Chile; China; Dänemark; Deutschland; Einkommen; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Indien; Indonesien; Investition; Irland; Island; Israel; Italien; Japan; Jordanien; Jugendarbeitslosigkeit; Kanada; Lehrer; Luxemburg; Malaysia; Mathematikunterricht; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Österreich; Paraguay; Peru; Philippinen; Polen; Portugal; Simbabwe; Schüler; Schulabschluss; Schweiz; Spanien; Student; Tätigkeit; Türkei; Tunesien; Uruguay; Russland; Schweden; Thailand; Ungarn; USA; Internationaler Vergleich; Ausgaben; Leistung; Hochschulabschluss; Bildungsinvestition; Schulorganisation; Bildungsstatistik; Besoldung; Bildungsabschluss; Bildungsbeteiligung; Schulorganisation; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Bildungsabschluss; Schulabschluss; Schülerleistung; Mathematikunterricht; Ausgaben; Bildungsinvestition; Einkommen; Finanzen; Investition; Arbeitslosigkeit; Arbeitsmarkt; Bildungsindikator; Hochschulabschluss; Akademiker; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Leistung; Tätigkeit; Ausländer; Student; Argentinien; Australien; Belgien; Brasilien; Chile; China; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Indien; Indonesien; Irland; Island; Israel; Italien; Japan; Jordanien; Kanada; Korea, Republik; Luxemburg; Malaysia; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; OECD-Staaten; Paraguay; Peru; Philippinen; Polen; Portugal; Russland; Schweden; Schweiz; Simbabwe; Spanien; Sri Lanka; Thailand; Tschechische Republik; Tunesien; Türkei; USA; Ungarn; Uruguay; Ägypten; Österreich
AbstractThis edition provides "information on the human and financial resources invested in education, on how education and learning systems operate and evolve, and on the returns to educational investments." More non-OECD countries are included than in the previous edition. The indicators are arranged into the following groups: 1) Context of education. 2) Financial and human resources invested in education. 3) Access to education, participation and progression. 4) The learning environment and the organisation of schools. 5) Individual, social and labour market outcomes of education. 6) Learning outcomes of education. (DIPF/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
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