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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Traditional strategies for teaching genetics rely on teacher explanation, textbooks, and problem-solving activities (in which problems are solved by application of an already known algorithm) This study examines: (a) the knowledge that secondary school students have concerning some basic aspects related to the location of inheritance information before they are taught about genetics; (b) the effects of traditional instruction (in Spain) on students' learning about these subjects; (c) the characteristics of the teaching programs that are implemented in Spain; (d) the characteristics of a teaching program on the location of inheritance information based on constructivism; and (e) the learning achieved as a consequence of the implementation of this program (compared with what is learned by pupils who study genetics in a more traditional way). The results demonstrate that many students involved in this program restructure their initial misunderstanding of the location of inheritance information and acquire a knowledge that is more in keeping with scientifically accepted principles. We conclude by pointing to some implications for the teaching of genetics at the secondary school level.
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Standortunabhängige Dienste
0036-8326
Banet, Enrique; Ayuso, Enrique: Teaching genetics at secondary school: a strategy for teaching about the location of inheritance information. 2000.
2669803
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