Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoscato, Maria T.
TitelLa formazione degli insegnanti per la futura Europa interculturale.
Gefälligkeitsübersetzung: Teacher education for the future intercultural Europe.
QuelleIn: Tertium comparationis, 6 (2000) 2, S. 180-195Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 12
Spracheitalienisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0947-9732
URNurn:nbn:de:0111-opus-29036
SchlagwörterLehrerausbildung; Lehrerrolle; Interkulturalität; Europäische Dimension; Staatsbürgerkunde; Zukunft
AbstractThe author analyses the development of the teaching profession in a European tradition, examining two ideal types that are connected in various ways: the teacher as an "intellectual" who is loyal to the national tradition and the teacher as a "representative of a future vision". The freedom of teaching and the function of a "people's educator" are closely connected to a perspective that also allows the teacher to be a "promoter of an opportunity" and to engage in ethnic- political questions that are emancipatory in nature. The development of schooling itself, with the increase in the numbers of teachers and the progressive bureaucratization of the teaching profession seems to imply serious problems as a new European perspective tries to combine and to guarantee the foundations of the training of future teachers. The inseparable interdependence of the development of schooling and the fundamental idea of citizenship that constitutes the spirit of Western culture requires a new philosophy of education within teacher-training programs that goes beyond the control of parameters and training standards. In this newly founded philosophy it will be possible to combine the (still problematic) idea of a multiculture with tenable aims of education for future generations. In this sense the article contains directions for pedagogical work instead of hypothetical solutions only. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tertium comparationis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: