Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexiadou, Nafsika; Lawn, Martin
TitelLe nouveau discours éducatif sous l'influence entrepreneuriale: les secteurs public et privé dans les zones d'action éducative.
Gefälligkeitsübersetzung: The New Business Discourse of Eduction: the public and the private in Education Action Zones.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2000) 133, S. 24-36Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterPartnerschaft; Bildungspolitik; Großbritannien; Partnerschaft; Partei; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Reform; Modernisierung; Förderungsmaßnahme; Partei; Modernisierung; Reform; Öffentliche Trägerschaft; Private Trägerschaft; Benachteiligtes Kind; Großbritannien
AbstractThis paper explores the manifestation of business discourses in the governance of education in England. The increasingliy high representation of the private sector in the governing and the managing of education policies is examined here through the operation of the newly set up Education Action Zones (EAZs), that represent a significant shift in the role of the state in education. The paper draws an empirical study on two EAZs and the role of business in the operation of the zones. It is argued that: a) the dominance of the "discourse of business" depends on the distribution of power amongst the different actors involved in the initiative, and, by the capacity of public sector actors to "resist" such a discourse depends on their strategic mobilisation of resource. The two cases studies presented here illustrate the different "outcomes" of such a process of re-defining the social space of education governance, as shaped by different power distribution and resource mobilisation of the public and private actors in two zones. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: