Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jones, Ken |
---|---|
Titel | "Partenariats" et conflits dans la Troisième voie: le cas des zones d'action éducative. Gefälligkeitsübersetzung: "Partnership" and Conflict in the Third way: the case of Education Action Zones. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2000) 133, S. 15-24 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Partnerschaft; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Förderungsmaßnahme; Partei; Modernisierung; Reform; Öffentliche Trägerschaft; Private Trägerschaft; Benachteiligtes Kind; Großbritannien |
Abstract | The article summarises recent political and theoretical presentations of "partnership" and "networking" and discusses their relevance to the understanding of contemporary education policy in England. It focuses in detail on the first stages of the establishment of Education Action Zones in two areas, describing their patterns of governance, and the relationship they involve between "public" and "private" partners. It questions whether existing theorisations are adequate to understanding the dynamics of partnership in situations where there are substantial conflicts of interst between "partners". (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |