Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDerycke, Marc
TitelLa grille critériée et le portfolio à l'épreuve du suivi pédagogique.
Gefälligkeitsübersetzung: Competency scale and portfolio in the context of educational follow up.
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2000) 132, S. 23-32Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterEvaluation; Pädagogische Forschung; Selbstevaluation; Schüler; Schülerleistung; Arbeitsmaterial; Unterrichtsmaterial; Leistung; Portfolio; Welt; Europa
AbstractThis article tries to answer the following question: which type of document, competency scale or portfolio allows the most efficient follow up, owing to the fact that it transmits a consistent and valid image of pupils learning situation. A semantic study of these documents helps constructing a simulation system aiming at testing them in relation to two quoted variables associated with learning to read. The results obtained in three French speaking countries show a higher efficiency of the protfolio, especially for underachievers; for successful pupils its efficiency is depending on the kind of evaluation made by teachers: it must be based on global observation. This document can be understood by everybody, including parents whatever their acculturation level is. Eventually this tool requires pupil' s reflexivity on his achievement. Pupil's participation in the creation of this document, under teacher's supervision, is profitable in two ways: - to the cognitive effect of reflexivity a relational function is added thanks to this type of document, as the pupils can make comments according to the expectations of the person addressed; - time devoted to ineractive management of this document is not "lost", it is part of learning process. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: