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Autor/inMaassen, Peter
TitelThe changing roles of stakeholders in Dutch university governance.
QuelleIn: European journal of education, 35 (2000) 4, S. 449-464Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 14; Grafiken 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Beeinflussung; Steuerung; Mitbestimmung; Staat; Wirtschaft; Hochschulgesetz; Hochschulleitung; Hochschulrecht; Hochschule; Reform
Abstract"While the Netherlands had since the early 1970s one of the most democratic university systems in Europe, the democratic university structures have largely been replaced by a corporate structure that enhances the influence of external stakeholders." In an empirical analysis the author reflects "in more detail on the responses of two universities to the external institutional pressures" and influences on the universities' executive boards. (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
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