Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChick, Helen
Sonst. PersonenStacey, Kaye (Hrsg.)
TitelThe future of the teaching and learning of algebra. Discussion document for the twelfth ICMI study.
QuelleIn: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 32 (2000) 4, S. 107-110Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-4103
SchlagwörterLernen; Curriculumentwicklung; Unterricht; Geschichte (Histor); Computer-Algebra-System; Algebra; Arithmetik; Mathematikunterricht; Mathematische Sprache; Bezeichnung; Sachanalyse
AbstractThis document introduces a new ICMI study entitled "The Future of the Teaching and Learning of Algebra", to be held at the University of Melbourne (Australia) in December 2001. The intention is that the word "Algebra" will be interpreted broadly to encompass the diversity of definitions around the world, extending beyond the standard curriculum in some countries. It will include, for example, algebra as a language for generalisation, abstraction and proof; algebra as a tool for problem solving through equation solving or graphing; for modelling with functions; and the way algebraic symbols and ideas are used in other parts of mathematics and other subjects. The principal interest of many participants is likely to be related to secondary school mathematics (ages 11--18) and algebra with real variables, but the study is also concerned with tertiary algebra (e. g. linear algebra and abstract algebra) and with algebra and its precursors for young children.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zentralblatt für Didaktik der Mathematik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: