Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMora, José-Ginés; Vidal, Javier
TitelLifelong learning in Spanish universities: the market inside the public system.
QuelleIn: European journal of education, 35 (2000) 3, S. 317-327Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 8; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterErwachsenenbildung; Fernstudium; Spanien; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Zertifikat; Studiengang; Geschichte (Histor); Rechtsgrundlage; Offene Universität; Zertifikat; Studiengang; Hochschule; Fernstudium; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Kursprogramm; Spanien
AbstractThe article is one of seven papers in the journal issue which are "a first attempt to examine the genesis of the concept of lifelong learning in a European context ... especially as it relates to the university. They focus on its historical development, past achievements, the changing legal and regulative framework and its new dimensions in the context of the ' information' and 'knowledge' society. The studies concentrate on continuing and adult education and certain aspects of training involving the universities. They are ... based on the existing literature and various legal documents and policy statements." In Spain, the rising demand for traditional higher education also led to a rising demand for non-traditional courses. "These courses have something in common: they do not lead to an official diploma and are offered to graduates or adults. In this article, we shall use the term ' lifelong learning' (LLL) for all types of non-traditional courses. First, we shall present some characteristics of the Spanish higher education system that are relevant for the discussion on LLL. We shall then discuss the main traits of university LLL in its different versions: distance education, LLL programmes (i.e. stable programmes) and LLL courses (sporadic courses to satisfy specific demands). Finally, we shall analyse the consequences of LLL activities." (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: