Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCraven, Rhonda G.; Marsh, Herbert W.; Print, Murray
TitelGifted, streamed and mixed-ability programs for gifted students.
Impact on self-concept, motivation, and achievement.
QuelleIn: Australian journal of education, 44 (2000) 1, S. 51-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 60; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-9441
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Fragebogenerhebung; Skalierung; Vergleichsuntersuchung; Hochbegabung; Selbstkonzept; Test; Förderung; Spezialschule; Schüler; Schülerleistung; Leistungsmotivation; Unterricht; Forschungsstand; Leistung; Australien
AbstractGifted and talented (GAT) students in a new regional selective GAT program were compared with GAT students in mixed ability and streamed classes. Outcomes were academic and non-academic self-concepts, motivation orientations, and achievement tests administered at the start and the end of the school year. Selective GAT students' gains were not significantly better than comparison GAT students' gain on any outcome. Selective GAT students' scores were significantly more negative for all fecets of academic self-concepts, but for all but one of the facets of non- academic self-concept, and for four of six motivational orientations, but did not differ from the comparison GAT students on achievement test scores. Comparisons of students in mixed ability and streamed setings were non-significant for 16 of 18 outcomes. The results did not support the intended outcomes of the selective GAT program ... but were consistent with previous self-concept theory and research. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: