Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hartog, Joop |
---|---|
Titel | Over-education and earning. Where are we, where should we go? |
Quelle | In: Economics of education review, 19 (2000) 2, S. 131-147Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 64 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/S0272-7757(99)00050-3 |
Schlagwörter | Bildung; Empirische Untersuchung; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Beruf; Bildung; Einkommen; Großbritannien; Niederlande; Portugal; Spanien; USA; Internationaler Vergleich; Qualifikation; Bildungsabschluss; Bildungsabschluss; Einkommen; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Beruf; Qualifikation; Forschungsstand; Internationaler Vergleich; Großbritannien; Niederlande; Portugal; Spanien; USA |
Abstract | Drawing on empirical studies from five countries spanning an interval of two decades, regularities in the incidence of over- and undereducation are outlined, as well as consequences for individual earnings. The results are confronted with three theoretical models (search, human capital and assignment), but none of these is convincingly related to the specification of the earnings function. Directions for further work are suggested. (DIPF/ orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |