Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacBeath, John; Schratz, Michael; Meuret, Denis; Jakobsen, Lars
TitelSelf-evaluation in European schools.
A story of change. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge/Falmer (2000), XII, 202 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation. Schools
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [195]-198
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-23014-4
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Evaluation; Fallstudie; Qualitative Forschung; Selbstevaluation; Fremdeinschätzung; Eltern; Schule; Schulentwicklung; Schulleiter; Lehrer; Schüler; Methodik; Unterricht; Qualitätsmanagement; Bewertung; Kritik; Europäische Union; Forschungsprojekt; SOCRATES (Förderung der Schul- und Hochschulbildung); Belgien; Großbritannien; Schottland; Schweden; Österreich
Abstract"This book is about how schools can improve using self-evaluation. It draws on a large body of research literature to make the case but leans most heavily on a [...] European Socrates Project called 'Evaluation Quality in School Education'. This involved 101 schools in eighteen countries, all of whom agreed to work with a common approach while at the same time developing thinking and practice within the context of their own cultures and histories." The books demonstrates a practical approach to identifying what makes a good school and the part that pupils, parents and teachers can play in school improvement. The first section deals with the story of change seen through the eyes of an individual fictitious student, from the perspective of her mother, her teacher, her headteacher and a critical friend. The second part describes the key elements of the research project, e.g. the self-evaluation profile, the toolbox of approaches and the role of the critical friends. The last chapter describes case studies of individual schools in Belgium, Scotland, Austria and Sweden. (Orig./PRO).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: