Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Federation of Teachers
TitelBuilding a profession.
Strengthening teacher preparation and induction. Report of the K-16 teacher education task force.
QuelleWashington, DC: American Federation of Teachers (2000), 52 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 30
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterQualität; USA; Reform; Empfehlung; Ausbildungszentrum; Lehrerausbildung; Empfehlung; Qualität; Reform; Ausbildungszentrum; USA
Abstract"As the issue of teacher quality has attracted more attention, so too has it attracted varied proposals for achieving that end. One policy thrust calls for weakening professional schools that educate teachers through the deregulation or elimination of teacher training and licensure.... The AFT [American Federation of Teachers] holds a different view. We believe that the best way to bring an adequate supply of well-trained teachers into the classroom is not by avoiding collegiate teacher education, but rather by strengthening it - by bringing higher quality, greater resources and much more coherence to the way teacher education screens and prepares candidates." This report presents the findings and recommendations of a task force of the AFT which examined issues related to improve teacher education. (DIPF/ Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: