Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDerry, Jan
TitelEducation in times of transition: Iran.
QuelleAus: Coulby, David (Hrsg.): Education in times of transition. London: Kogan Page (2000) S. 88-98Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterFrauenrolle; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsrecht; Curriculum; Schulbuch; Gesellschaftspolitik; Kulturrevolution; Nationalismus; Wertorientierung; Islam; Iran
AbstractOne way of understanding the changes in the education system may be through its centralized, authoritarian prescriptions. A return to the essential principles of the Qur'an apparently entailed segregated education, censored and revised textbooks, the monitoring of student eligibility for higher education and purging of any non-Muslims. However, another way of understanding the changes in the education system is to see policies as an expression of wider struggles in a country managed by an oligarchy, struggling to resolve various countervailing forces while maintaining the rhetoric which played a role in its coming to power. With this latter reading, contradictory forces are evident, producing tensions which required the pragmatic responses.... Thus the Iranian transition and its processes suggest that the Qur'an as a set of statements cannot simply be applied to the task of government. The statements have to be interpreted in specific conditions and cannot merely follow the model of the just leadership. The Mullahs, who might be seen to exemplify what has been understood as, Fundamentalist Islam', were unable to make their project of islamization succeed. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: