Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / EURYDICE
TitelInformation and communication technology in the education systems in Europe.
National education policies, curricula, teacher training; Extract of the report: Key data on education in Europe (4th edition), February 2000.
QuelleBrussels: Eurydice (2000), 24 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation and culture
BeigabenGrafiken
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBildung; Neue Technologien; Bildungspolitik; Schule; Projekt; Telekommunikation; Finanzierung; Berufsbildung; Statistik; Fortbildung; Europäische Union; Informationstechnologie; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; England; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Lettland; Liechtenstein; Litauen; Luxemburg; Niederlande; Nordirland; Norwegen; Polen; Portugal; Rumänien; Schottland; Schweden; Slowakei; Slowenien; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Wales; Zypern; Österreich
AbstractInformation and communication technology (ICT) lies at the heart of national policies. All European countries today possess official documents aiming to promote their use. The integration of ICT into school systems is becoming progressively more widespread. In a few cases a long-standing priority, ICT policies are increasingly being implemented. Nearly everywhere, bodies have been set up to promote or supervise the implementation of recommendations. Education systems are being directly targeted by national projects drawn up in all countries. This publication is a chapter set out from the fourth edition of "Key data on education in Europe" published at the start of the year 2000. It deals with the analysis of national policies for education in information and communication technology. Prepared by Eurydice on the basis of data supplied by its national partners, the chapter demonstrates clearly how this sector has now become an educational priority. Special attention is drawn to the following aspects: Education policies are increasingly geared to the use of ICT; Budgets are rarely managed exclusively at central government level; ICT is present in school curricula and the aims pursued are broadly similar; Not all countries have included ICT in the compulsory curriculum of initial teacher training. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: