Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Martin, Elaine |
---|---|
Institution | Society for Research into Higher Education |
Titel | Changing Academic Work. Developing the Learning University. Gefälligkeitsübersetzung: Wandel der akademischen Arbeit. Gestaltung der lernenden Hochschule. |
Quelle | Buckingham: Open Univ. Pr. (1999), X, 166 S. |
Beigaben | Literaturangaben S. 156-160; Register |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-335-19883-X |
Schlagwörter | Einstellung (Psy); Zufriedenheit; Arbeit; Australien; Großbritannien; Hochschullehrer; Verantwortung; Wissenschaftler; Hochschule; Wissenschaftsfreiheit; Flexibilität; Zufriedenheit; Arbeitsmotivation; Lehre; Lehre; Verantwortung; Lernende Organisation; Arbeit; Arbeitsmotivation; Berufliche Stellung; Hochschuleffizienz; Hochschulentwicklung; Wissenschaftliche Kommunikation; Wissenschaftsfreiheit; Hochschullehrer; Hochschulpersonal; Hochschule; Akademische Tradition; Flexibilität; Wissenschaftliche Tätigkeit; Wissenschaftler; Australien; Großbritannien |
Abstract | Changing Academic Work explores the competing tensions in contemporary work: the need to balance individualism with collaboration; accountability with reward; and, a valuing of the past with preparation for the future. The aim is to help staff build a contemporary university which is as much a learning organization as an organization about learning. The author develops a set of simple but sound principles to guide academic work and, through case study material, she provides engaging and convincing illustrations of these principles in action. She offers insight and guidance for academic staff at all levels who wish to make their working environment more satisfying and productive. Contents: 1. Changes in Academic Work. - 2. Experiences of Change in Academic Work. - 3. Learning and Teaching in Higher Education. - 4. Organizational Change and Learning Organizations. - 5. Finding a Way Forward. - 6. Visions and Missions and Reality. - 7. Collaboration and Independence. - 8. Accountability and Reward. - 9. Encouraging change: Valuing the Past, Preparing for the Future. - 10. A Final Word: A Better Working Life Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1995-1996. (HoF/text adopted). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Update | 2005_(CD) |