Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Demaine, Jack (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Education policy and contemporary politics. |
Quelle | Basingstoke u.a.: Palgrave (1999), X, 207 S. |
Beigaben | Literaturangaben 340; Register |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-333-68250-5 |
Schlagwörter | Informationstechnologische Bildung; Chancengleichheit; Familie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schule; Schulpflicht; Gesamtschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculumreform; Politische Situation; Rassismus; Regierung; Lebenslanges Lernen; Auslese; Effektivität; Leistung; Conservative Party; Labour Party; Informationstechnologie; Großbritannien |
Abstract | This book is about the British education system after the takeover of the Government by the British Labour Party with its Prime Minister Tony Blair in 1997. "Ten chapters encompass a wide range of issues although, of course, a fully comprehensive view of education policy is beyond the scope of a single book. However, this collection raises many of the most important questions of education policy that new Labour will face in the coming years." The single contributions are documented separately. (DIPF/orig./Kr.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |