Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDing, Xingfu
InstitutionFernUniversität in Hagen; Zentrales Institut für Fernstudienforschung (Hagen)
TitelA Comparative Study of Distance Higher Education Systems in Australia and China.
Gefälligkeitsübersetzung: Vergleichende Studie zum System des Fernstudiums in Australien und China.
QuelleHagen: Fernuniv. (1999), 186 S.Verfügbarkeit 
ReiheZIFF-Papiere. 112
BeigabenAbbildungen; Literaturangaben S. 178-186
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterMultimedia; Bildungsmanagement; Hochschulbildung; Vergleichende Hochschulforschung; Hochschulmarketing; Hochschulpolitik; Hochschulstruktur; Studentenzahl; Hochschulausstattung; Hochschule; Fernstudium; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Funktion (Struktur); Australien; China
AbstractThe Open University of the United Kingdom has been acknowledged worldwide as exemplifying the mainstream model, however, for a range of socio-political, economic and cultural reasons the Australian and the Chinese systems are very different. This thesis is a study of the distance higher education systems, policies of Australia and China with particular reference to their similarities and differences from the mainstream model. In Part I, a new conceptual framework for the comparative study of higher distance education systems is developed. The framework comprises three propositions of systems analysis, typology and shaping mechanism and provides the theoretical and methodological foundation for the remainder of the thesis. In Part II, the characteristics of both systems, their structure and function at three levels - macro level ie. the national system, median level ie. the institutions with two major subsystems of administration and operation, and micro level ie. the learning group are described. Differences and similarities with reference to the mainstream model are explored. In Part III, an analysis of certain contemporary critical issues grounded in the interrelationships between endogenous and exogenous features of distance higher education systems is presented. These critical issues relate to (a) the industrialised conceptualisation of distance education, (b) features of administrative and operational organisation, and (c) distance teaching and learning practices. This analysis allows for an exploration of how various systems of distance higher education across the globe are influencing and interacting with each other. The conclusion provides a summary, a substantiation of the systems shaping mechanism based on this study, and addresses future options for distance higher education in both nations. (HoF/Text übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: