Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFantini, Alvino E.
TitelState of the art: A survey of intercultural communication courses.
QuelleAus: Knapp, Karlfried (Hrsg.); Salo-Lee, Liisa (Hrsg.): Meeting the intercultural challenge. Effective approaches in research, education, training and business. [proceedings of the SIETAR congress 1996, Munich, 28. May - 2. June, 1996]. Sternenfels: Verl. Wiss. u. Praxis (1999) S. 338-347Verfügbarkeit 
BeigabenGrafiken 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterInterkulturelle Kommunikation; Kolleg; Interkulturelle Bildung; Training; EFTA (Europäische Freihandelsgemeinschaft); Ausbildungsprogramm; Lehrgang; Hochschule; Internationaler Vergleich; Konferenzschrift; Europäische Union; Westeuropa
AbstractThis essay presents findings from two recent surveys investigating different aspects and contexts of intercultural work. The first survey, conducted by Draganis and Orlovius-Wesseley, addressed intercultural training and mediation efforts in business contexts (42 institutions in eleven countries of Western Europe - the European Union and European Free Trade Association). Conducted over a 15-month period and utilizing international networks, the survey generated institutional data as well as information about training designs, content and process, resources, self- and student evaluations, target groups, and institutional networks. The second survey, conducted by Fantini, researched university level intercultural communication courses (more than 50 institutions in eleven countries) in an attempt to learn about these rapidly developing and evolving academic offerings. Conducted over a period of nearly two years, the survey addressed each aspect of curriculum, from needs analysis and conceptualization to implementation and assessment. lt synthesized data which provide information about goals and objectives, curriculum design, content and process. Together, the surveys provide an in-depth view of the development and current status of intercultural work in three spheres of activities covering a broad geographical area. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: