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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Internationalisation in non-university higher education: country report Belgium - Flanders.
Quelle
Aus: Wächter, Bernd (Hrsg.): Internationalisation in European Non-University Higher Education. A Project of the Academic Cooperation Association.Bonn: Lemmens (1999) S. 29-38Verfügbarkeit
The report reviews a number of questions on issues of central importance which were provided in a "checklist for authors", elaborated by the Academic Cooperation Association (ACA) on the project "Internationalisation in European Non-University Higher Education". The report describes the main characteristics of the hogescholen system in Flanders in the following sections. 1) Higher education in the Flemish Hogescholen (Three networks; the size of the Flemish Hogescholen; the structure of courses and degrees; financing of Hogescholen; governance, structures and management; the role of research; the links of the hogescholen within the region). 2) Putting the stress on applied teaching and applied research? 3) The boundaries between hogescholen and universities are fading away all over Europe. (DIPF/orig./St.).
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Geens, Jan: Internationalisation in non-university higher education: country report Belgium - Flanders. .
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