Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission / EURYDICE
TitelKey topics in education. 1. Financial support for students in higher education in Europe.
Trends and debates.
QuelleLuxembourg: Off. for Official Publications of the Europ. Communities (1999), X, 245 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation training youth
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-828-5163-X
SchlagwörterFamilienbeihilfe; Förderung; Förderungspolitik; Stipendium; Finanzierung; Ausbildungsförderung; Bundesausbildungsförderungsgesetz; Studium; Studiengebühren; Auslandsstudium; Studienförderung; Hochschule; Internationaler Vergleich; Förderrichtlinie; Europäische Union; Ausländer; Student; Ausland; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Italien; Liechtenstein; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Portugal; Schweden; Spanien; Österreich
AbstractThe present volume dealing with financial support to students in higher education launches a new series called "Key Topics in Education" among the comparative studies carried out by EURYDICE. This series develops and extends, in particular, the scope of the report "Key data on Education in the European Union". As regards content, the comparative analysis contains both a descriptive part and a contextual part. The descriptive part reviews in detail the various aspects and major parameters that facilitate understanding of the current situation in the area under consideration. Special emphasis is attached to differences and similarities in the operational methods of the countries concerned. The contextual part then covers the way systems have developed over three decades. It describes the reforms implemented in the various countries drawing attention both to the factors that have inspired them and to the underlying aims of reform. In addition, this part has been informatively supplemented by a chapter on the main national debates on the issue in order to fuel discussion of it at European level. In the present study, the focus is on the components of systems of support to students, and on the development of the basic features comprising the different models at issue. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: