Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Alan; Keep, Ewart
TitelA UK perspective on how well initial vocational education and training facilitates lifelong learning.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): EERA - Network 2 Programme: Network on Vocational Education and Training Research (VETNET) and Academy of Human Resource Development (AHRD). Conference proceedings. Jyväskylä: Univ. of Jyväskylä (1999) S. 57-67Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 26
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterEinstellung (Psy); Lernmotivation; Berufsausbildung; Lebenslanges Lernen; Konferenzschrift; Großbritannien
AbstractThis paper is produced as part of the Lifequal Project, a six-country study funded as part of the European Socrates Programme, on the "Effective processes for the acquisition of qualifications for life-long learning with the focus on processes of school to work transition through vocational education and training". The authors problematise how far in an English context current and possible future patterns of work organisation provide a suitable context for maintenance or development of a commitment to lifelong learning by employees. Because without suitable supportive work contexts it is hard to envisage school to work transitions generating a continuing commitment to learning in many people. Additionally, there is an even more fundamental problem, and that is even if it were successful with most employees entering learning-rich employment, might a work- based learning society intensify some problems associated with social exclusion. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: