Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Singh, Madhu (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Adult learning and the future of work. |
Quelle | (1999), 236 S. |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-820-1090-1 |
Schlagwörter | Kompetenz; Argentinien; Bildungspolitik; Erwachsenenbildung; Indien; Libanon; Norwegen; Simbabwe; Bildungspolitik; Reform; Weiterbildung; Ausbilder; Kompetenz; Lebenslanges Lernen; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Reform; Ausbilder; Argentinien; Indien; Libanon; Norwegen; Simbabwe |
Abstract | The first parts deals with global issues and contexts which create a social demand for adult learning, and the role of different partners in meeting this demand from the perspective of lifelong learning. The second part presents conrecte case studies of research, reforms and projects for improved policymaking and practice in adult and continuing vocational education from seleceted countries. Part three includes proposals for future stragies and approaches to work-related adult learning in a changing world. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2000_(CD) |