Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLittle, Angela (Hrsg.); Wolf, Alison (Hrsg.)
TitelAssessment in transition.
Learning, monitoring and selection in international perspective.
Gefälligkeitsübersetzung: Bewertung im Wandel.
QuelleOxford u.a.: Pergamon Pr. (1996), 320 S.Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-08-042767-7
SchlagwörterBildung; Vergleichende Bildungsforschung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schüler; Abschlussprüfung; Schulerfolg; Schülerleistung; Zeugnis; Hochschulzugang; Hochschulzulassung; Zertifikat; Internationaler Vergleich; Auswahlverfahren; Bewertung; Kriterium; Leistung; Qualität; Chile; China; Großbritannien; Indonesien; Korea, Republik; Sri Lanka; Südafrika (Staat); USA; Wales; Ägypten
AbstractThis book explores global and cross-national influences on assessment systems and their likely development. It combines comparative and general analyses with in-depth accounts of a wide range of countries, including those in political and economic transition. Explicit connections are made between general issues and specific cases. The book - explores the factors determining the nature of assessment and reform, and the increasing prominence and importance of educational assessment - provides accounts of the roles of assessment in a range of national contexts - examines the tensions between the roles of assessment, and how far these are or could be resolved. Inhalt: PART ONE. Global Trends and Pressures (1. Little, Angela: Contexts and histories: the shaping of assessment practice. - 2. Lockheed, Marlaine E.: Assessment and management: World Bank support for educational testing. - 3. Chinapah, Vinayagum: After Jomtien. UNESCOs current policy on assessment. - 4. Goldstein, Harvey: International comparisons of student achievement. - 5. Noah, Harold J.: One best system? Lessons from comparative research for assessment policy). - PART TWO. Country Case Studies: Systems in Transition - Experiments in Large-scale Reform (6. Madaus, George F./Raczek, Anastasia E.: A turning point for assessment: Reform movements in the United States. - 7. Olivares, Josefina: Inclusive national testing: Chiles equality of education assessment system. - 8. Broadfoot, Patricia/Gipps, Caroline: Assessment developments in England and Wales: the triumph of tradition. - 9. Hong-wei, Meng: Shifts towards monitoring in the worlds largest education selection system: current Chinese experience). - PART TREE. Country Case Studies: The Backwash of Selection - Contrasting Contexts, Common Dilemmas (10. Lolwana, Peliwe: The South African assessment and qualification system: opportunities, problems and challenges. - 11. Abou-Hatab, Fouad/Carroll, David: Quality improvement through testing: Egypts reform programme. - 12. Kim, Chan-Jong: External assessment in Korea. - 13. Kariyewasam, Sunderi: Ideals and reality: Sri Lankas attempts to resolve the roles of educational assessment. - 14. Umar, Jahja: Grappling with heterogenity: asessment in Indonesia). - PART FOUR. Resolving the Tensions? Possibilities and Limits (15. Gipps, Caroline: Assessment for learning. - 16. Somerset, Anthony: Examinations and educational quality. - 17. Wolf, Alison: Individual choices, incentives and control. understanding assessment dilemmas). (HoF/Text übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: