Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hatcher, Richard (Hrsg.); u.a. |
---|---|
Titel | Education after the Conservatives. The response to the new agenda of reform. |
Quelle | Stoke-on-Trent: Trentham Books (1996), X, 90 S. |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-85856-061-6 |
Schlagwörter | Bildungschance; Soziale Herkunft; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulpolitik; Schule; Lehrer; Curriculum; Konservatismus; Effizienz; Modernisierung; Reform; Sozialdemokratie; Gewerkschaft; Großbritannien |
Abstract | The prospect of an end to the Conservative era of educational reforms has stimulated a revival of alternative policies - from the Labour Party and from leading left-of-centre educationalists. This book offers a critical assessment of these emerging agendas. It evaluates the legacy of Conservative reform and examines the ideas of modernisation and school effectiveness that dominate alternative proposals for change. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |