Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Treagust, David (Hrsg.); Duit, Reinders (Hrsg.); Fraser, Barry (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Improving Teaching and Learning in Science and Mathematics. |
Quelle | New York: Teacher College Pr. (1996), 252 S. |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8077-3479-9 |
Schlagwörter | Lernpsychologie; Vorstellung (Psy); Lehrerbildung; Lehrerverhalten; Schüler; Lehr-Lern-Forschung; Didaktik; Naturwissenschaftliche Bildung; Konstruktivismus; Internationaler Vergleich |
Abstract | This volume provides an overview of new approaches in science education that have become known under the heading of constructivist over the past decade. Consequences for science education research on students' learning processes, teaching and learning science in schools as well as teacher education are outlined. The three parts of the volume are: (1) Investigating student understanding of science and mathematics; (2) Improving curriculum and teaching in science and mathematics; and (3) Implementing teacher change in science and mathematics. The authors represent science education views from a number of countries around the world. Therefore, a truly international perspective on constructivist research in science education is given. (Autorenreferat). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2000_(CD) |