Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | OECD |
---|---|
Titel | Combating failure at school. 1. Dimensions of the problem, country experiences and policy implications. |
Quelle | Paris: OECD (1996), 65 S. |
Reihe | DEELSA/ED. (96)15/Part1 |
Beigaben | Literaturangaben 40; Tabellen 11 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Junge; Bildungspolitik; Förderungsmaßnahme; Schule; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Schüler; Disziplin (Ordnung); Schulleistung; Schulversagen; Curriculum; Fremdsprache; Internationaler Vergleich; Abbruch; Leistungsmessung; Qualität; Mädchen; OECD-Staaten |
Abstract | This document is divided into two parts. Part I identifies key dimensions of failure and, where possible, provides measures for them; it then discusses selected country experiences and general policy considerations for adressing aspects of the problem; and concludes by drawing together key policy challenges faced by Member countries from the work undertaken for this activity and other related OECD work. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1999_(CD) |