Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGalen, Wim L. van
TitelTeacher training on language policy.
Paralleltitel: Formation d'institutions sur la politique de la langue.
QuelleAus: Beyond one's own backyard. Athens: Society for the Study of Human Sciences (1996) S. 113-119Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterSchule; Primarbereich; Lehrerausbildung; Multikulturalität; Lehrprogramm; Mehrsprachigkeit; Sprachpolitik; Ethnische Minderheit; Europa; Niederlande
AbstractIn the Netherlands, over the last two decades there has been a growing awareness of the educational needs of minority pupils, resulting in increased financial support of schools, teaching of ethnic languages, and promotion of intercultural education. However, the institutes for initial teacher training seem reluctant to integrate courses on ethnic minority education into their programmes. The presentation focuses on recent developments in Rotterdam concerning primary education where as many as 50% of primary school pupils belong to ethnic minorities. Research on the reasons for the lack of definite improvement in the educational achievements of minorities pointed to language and to inadequate co-ordination of the various measures taken by concerned parties, as the main causes. In response to the problem, the Rotterdam Centre for Educational Services adopted a long-term policy which involved stages of diagnosis and the design of a language policy plan, providing the expertise and support for its implementation according to a "tailor made" principle for each school. Language teaching in this case is all- inclusive, covering first and second language teaching, new teaching skills, and materials. This policy can only be realized within the larger context of intercultural education. Applying a similar philosophy of co- ordination, the "Deltaplan" option integrates in-service training into the language policy of each school, guaranteeing the practical relevance of the training. (DIPF/abstract taken from the original).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: