Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEuropäische Kommission
TitelERASMUS subject evaluations. 1. Agriculture, biology, languages, physics, tourism and leisure, archaeology, chemistry, pharmacy, teacher training, women's studies.
QuelleBrüssel: European Comm. (1995), Getrennte ZählungVerfügbarkeit 
ReiheEducation training youth
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Frauenforschung; Lehrerausbildung; Curriculumentwicklung; Biologie; Chemie; Sprachunterricht; Europäische Dimension; Europäische Integration; Internationale Zusammenarbeit; Mobilität; Tourismus; Studium; Archäologie; Pharmazie; Studienfach; Akademischer Austausch; Auslandsstudium; Hochschule; Innovation; Europäische Union; Student; ERASMUS (Förderung der Mobilität von Hochschulstudenten); SOCRATES (Förderung der Schul- und Hochschulbildung); Ausland
Abstract"The (ERASMUS) programme has generated numerous reports and studies at national and community level ... which examine the effects of mobility on the individual student, teacher or university. But what about the actual teaching - what effects has ERASMUS had on the curriculum and how it's taught? Does mobility, as well as other ERASMUS-style cooperation activities, such as joint curriculum development, have any long term impact on the subject area? What problems have been encountered in transnational cooperation in education - and do they still exist or have they been overcome? Can areas be identified where transnational cooperation is most needed and/or most effective? After nearly ten years of ERASMUS how has higher education changed and are there new challenges to be addressed across Europe? How, in fact, is the starting base for the SOCRATES programme different from that of ERASMUS? It is to begin to answer these questions that a series of ERASMUS subject evaluations were set up during the transition phase from ERASMUS to SOCRATES. "This two-volume publication (this being vol. I) contains the synthesis reports held on the ERASMUS evaluation conferences in 1994-1996. These reports should be a summary of what a discipline thinks of itself - what's important, and for whom, and what needs to be done in order to develop expertise and competence across Europe. (DIPF/Kr.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: